Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Lietuvių kalba>Lietuvių kalbos didaktikos raida iki 1940 metų
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Lietuvių kalbos didaktikos raida iki 1940 metų

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Pagrindinis tikslas – lietuvių kalbos didaktikos raidos iki 1940 metų analizė. Didaktinės minties užuomazgos 1547 – 1940 metais. Kai kurios lietuvių kalbos ir literatūros mokymo problemos Lietuvos Respublikos vidurinėse mokyklose (1918-1940). Karaliaučiaus universiteto Lietuvių kalbos seminaras. Išvados.

Ištrauka

Dabartinės lietuvių kalbos žodynas didaktiką apibrėžia taip:
Didaktika - pedagogikos dalis – mokymo teorija.
Visais laikais buvo ieškoma geriausių būdų, ko mokyti, kaip mokyti. Tai aktualu ir šiandien. Literatūros analizė padės parodyti kokia buvo lietuvių kalbos didaktika iki 1940 metų, kokie vyko pokyčiai, kas buvo svarbiausia, kokie buvo to laikotarpio didaktikos pagrindiniai aspektai.
Šiame darbe taip pat bus bandoma atskleisti, kaip buvo rengiami pedagogai, su kokiais sunkumais jie susidurdavo, kokia buvo mokytojo profesinė kompetencija, ar tuometinė didaktika turi ryšį su dabartine, kuo jos skiriasi? Kas lėmė pagrindinius didaktikos pokyčius? Kokie buvo tų pokyčių rezultatai? Bus bandoma atskleisti, kokie uždaviniai ir tikslai buvo svarbiausi?
Pagrindinis tikslas – lietuvių kalbos didaktikos raidos iki 1940 metų analizė.
Žmonijos didaktinį mąstymą skatino gyvenimo keliami klausimai: ko mokyti, kodėl mokyti taip, o ne kitaip? Mintys, pažiūros, idėjos palaipsniui plėtojo ir mokymo teoriją.
Didaktinių idėjų pėdsakus Lietuvoje aptinkame archeologiniuose paminkluose – nuostabiuose taikomosios dailės kūriniuose, karalių, didikų, bažnyčių archyvuose. Didaktinis mąstymas pagyvėjo įsteigus pirmąsias bendrojo lavinimo mokyklas (pirmoji įsteigta Vilniuje 1397 metais), tačiau jį galima suvokti iš raštų, kuriuose nagrinėjami mokymo klausimai.
Jau pirmoje lietuviškoje knygoje tauta kviečiama mokytis iš knygų ("imkiet mani ir skaitykiet"), reikalaujama įsisąmoninti, suprasti tai, kas skaitoma ("ir skaitydami tatai permanykiet"). Be galo vertinama knygos reikšmė – šviesos šaltinis tautai, kuri jos seniai geidė. Tai buvo pirmasis didaktinis Mažvydo šauksmas.
Liuteroniškojo Karaliaučiaus universiteto auklėtinis Martynas Mažvydas, pirmosios lietuviškos knygos autorius, imasi įgyvendinti humanizmo idėją – mokyti tautą gimtąja kalba. Savo "Katekizme" pasisako prieš viduramžiais taikytą kalimo ir muštro metodą, reikalauja neapsunkinti vaikų, kaip galima lengviau ir greičiau išmokyti sliabizavimu, tam atlikti pratybas ir pereiti prie ištisinio teksto – katekizmo ir giesmių – skaitymo. Mokyti stropumo, klusnumo tėvams. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-09-23
DalykasLietuvių kalbos referatas
KategorijaLietuvių kalba
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis31.77 KB
Autoriusrima86
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2008 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/Dėstytojasprof. dr. Vilija Salienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasLituanistikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Lietuviu kalbos didaktikos raida iki 1940 metu 2 [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • prof. dr. Vilija Salienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą