Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Lietuvių kalba>Viešųjų kalbų rūšys ir jų rengimo metodika (2)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Viešųjų kalbų rūšys ir jų rengimo metodika (2)

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Kalbų rūšys. Informavimo kalbos. Informavimo kalbų tipai. Įtikinimo kalbos. Įtikinimo kalbų tipai. Proginės kalbos. Proginių kalbų charakteristika. Rengimasis kalbai. Rengimosi etapai. Tema ir jos pavadinimas. Kalbos intencija ir tikslas. Adresantas ir adresatas. Kalbos situacija. Medžiagos rinkimas. Kalbos įžanga ir pabaiga.

Ištrauka

"Dažnai susimąstau, kas gi aš būčiau be gimtojo žodžio? Gimtasis žodis – tiltas tarp to, kas aš esu, ir to, kuo aš būsiu ateityje. Galvodamas ir kalbėdamas gali daug pasiekti savo gyvenime, susikurti šviesų rytojų sau, savo būsimiems vaikams. Gimtoji kalba keliauja iš kartos į kartą ir branginama kaip didžiasia relikvika. Tai tėvų, ateinanti iš gilios vienatvės."
Vos ne kiekvieną dieną mums tenka pateikti informaciją: paaiškinti, kaip kas nors veikia, kaip sudarytas, aptarti įvykį, papasakoti kelionės įspūdžius ir pan. Yra svarbiausi trys mokymo dėsniai:
1. Prisitaikyti prie klausytojų lygio: eiti nuo žinomo prie nežinomo.
Kai kalbi tema, kurią gerai išmanai, norisi parodyti tą savo išmanymą. Tačiau per trumpą laiką gavęs didelį informacijos kiekį klausytojas sutrinka, nes negali visko greitai suprasti. Reikia žinoti, kad optimalus informacijos kiekis vieno aiškinimo metu yra 3 – 5 teiginiai ( kitų tyrinėtojų nuomone -7 ±2.
Be to, reikia žinoti, ką klausytojai išmano tuo klausimu ir susieti jį su auditorijos interesais, t.y paaiškinti, kodėl tai, ką išgirs, bus jiems naudinga, įtikinti, kodėl tavęs turi klausytis.
2.Pateikti aiškinimo planą.
Ar pradedi kelionę nežinoma vieta, prieš tai nepažiūrėjęs į veidrodį? Argi prieš pradėdamas studijuoti vadovėlį nesusipažįsti su jo turiniu? Tas pats dėsnis veikia ir čia: reikia bendrais bruožais aptarti auditorijai temą, kuria kalbėsi, paaiškinti, kurią jos dalį analizuoti, ir pateikti tos analizės planą.
3. Eiti nuo paprasto prie sudėtingo.
Geras tas kalbėtojas, kuris sudėtingiausią dalyką sugeba pateikti paprastai ir aiškiai. Kai kurie retorikos specialistai rekomenduoja ruoštis informacinei kalbai taip, lyg auditorija nieko apie tai niekada nebūtų girdėjusi.
Įtikinimo kalbos yra ypač sudėtingos ir sunkios, nes liečia žmogaus požiūrių, vertybių ir įsitikinimų sferą.
Kaip įtikinti? Žmogus pradeda mąstyti ir veikti, kai nori patenkinti savo poreikius. Taigi agitacija turi tikslą veikti žmogaus požiūrį ir elgesį. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-06
DalykasLietuvių kalbos referatas
KategorijaLietuvių kalba
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis18.09 KB
AutoriusDalia
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasL. Girdenienė
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Viesuju kalbu rusys ir ju rengimo metodika (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Vilniaus kolegija / 1 Klasė/kursas
  • L. Girdenienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą