Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Lietuvių kalba>Monologinės kalbos rengimo formos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Monologinės kalbos rengimo formos

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Rengimasis kalbai. Tema. Kalbos intencija ir tikslas. Adresantas ir adresatas. Medžiagos rinkimas. Išrašai ir iškarpos. Interviu. Monologo komponavimas. Pagrindinės minties samprata. Teiginių dėstymo tvarka. Laiko ir erdvės nuoseklumo principas. Teminis principas. Įžanga ir pabaiga. Monologinio teksto kūrimas. Kalbos taisyklingumas. Kalbos aiškumas. Konkretumas. Glaustumas. Kalbos tinkamumas. Kalbos repetavimas ir sakymas. Kalbų sakymo būdai. Auditorijos baimė. Kalbėtojo balsas. Išvados. Priedas (1).

Ištrauka

Referato tema yra monologinės kalbos rengimo formos. Ši tema yra tiriama todėl, kad iškalbos menas yra toks pats senas kaip ir pati žmonija, bet daugelis nemoka gerai pasakyti monologinės kalbos. Darbo tikslas yra išsiaiškinti kaip tinkamai pasirengti monologinei kalbai. Tikslas buvo pasiektas surinkus įvairią literatūrą ir ją apibendrinant, svarbiausia literatūra buvo mokslininkės Zitos Nauckūnaitės "Iškalbos mokymas". Darbas yra atliktas taikant aprašymo ir analizės metodu. Darbą sudaro įvadas, kuriame supažindinama su referato tema. Antroje dalyje aptariamas rengimasis kalbai, trečioje dalyje — monologo komponavimas, ketvirtoje — monologinio teksto kūrimas, penktoje — kalbos repetavimas ir sakymas. Ir galiausiai išvados ir priedas.
Norint tinkamai pasirengti kalbai, ją reikia subrandinti, todėl kalbos pasiruošimui neužtenka vienos dienos. Rengiantis monologinei kalbai reikia atsižvelgti į šiuos elementus: temą, kalbos intenciją ir tikslą, adresantą ir adresatą, medžiagos rinkimą (Nauckūnaitė, 2000, 38; Salienė, Smetona, 2004, 227). Todėl dabar reikėtų kiekvieną iš šių elementų aptarti smulkiau.
Pirmiausia, rengiantis monologinei kalbai, reikia surasti savo kalbos temą, o tam reikia įžvalgumo, bei pastangų. Geriausia kai tema jau būna aiški ir nebereikia jos galvoti, pavyzdžiui, artėjant šventėms ar kokiam nors svarbiam įvykiui (Nauckūnaitė, 2000, 39). Tačiau taip būna ne visuomet ir tada temos reikia ieškoti tam tikrose temų grupėse : mene, moksle, mokyme, darbe, politikoje, dvasinėse vertybėse ir pan. (Nauckūnaitė, 2000, 39). Kai tema jau yra aiški, reikia žengti į kitą monologinės kalbos rengimosi etapą – kalbos intenciją ir tikslą.
Kalbos intencijos turi savo ketinimus, sumanymus. Jei intencija yra "informuoti", tai visą informaciją reikia tiksliai ir įdomiai pateikti adresatui. Jei intencija yra "įtikinti", tai kalba turi būti tokia įtikinama, kad klausytojas pakeistų požiūrį apie jūsų kalbamą dalyką. Taipogi intencijos gali būti "paskatinti veikti" ir "sužadinti jausmus". Taigi ruošiantis kalbai reikia būtinai sužinoti kokia yra jūsų kalbos intencija, nes nuo jos priklauso ir kalbos tikslas. Pavyzdžiui jei tema yra valia, intencija – įtikinti, tai kalbos tikslas yra įtikinti klausytojus, kad valią reikia ugdyti (Nauckūnaitė, 2000, 42). Reikia nepamiršti, kad kalbos tikslas priklauso ir nuo adresato. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-08
DalykasLietuvių kalbos referatas
KategorijaLietuvių kalba
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis14.4 KB
Autoriusagne
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Monologines kalbos rengimo formos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą